Se Fossi in Te (2001)

Alternatieve titel: If I Were You

Italië

geregisseerd door Giulio Manfredonia
met Emilio Solfrizzi, Gioele Dix en Fabio De Luigi

De drie hoofdpersonen zijn ontevreden met hun leven. Kantoorbeambte Andrea haat zijn werk en ervaart zijn gezinsleven als verstikkend. Bebo Braschi Lentini is een geslaagd ondernemer, verguisd door velen, maar verzekerd van de onvoorwaardelijke liefde van zijn secretaresse Veronica. De straatarme Christian tenslotte is een gefrustreerde DJ en straalverliefd op de mooie apotheekhoudster Caterina. Hij droomt ervan grote popconcerten te organiseren. Op een dag komen Andrea, Bebo en Christian elkaar tegen in een restaurant aan zee. Ieder denkt dat de ander een beter leven heeft dan hijzelf. Ze spreken de magische woorden 'Se fossi in te' uit, en de wens wordt vervuld; plotsklaps bevinden ze zich in de huid van de ander.