For Love of Ivy (1968)

1 stem

geregisseerd door Daniel Mann (I)
met Sidney Poitier, Abbey Lincoln en Beau Bridges

Een blanke familie heeft al vele jaren hetzelfde zwarte dienstmeisje. Wanneer zij na 20 jaar besluit ontslag te nemen en haar sleur wil doorbreken, besluit de oudste zoon des huizes een man voor haar te zoeken, zodat haar plannen om te vertrekken gedwarsboomd worden. De man die hij uiteindelijk voor haar vindt, besluit echter niet zomaar mee te werken.

Sidney Poitier maakte, charismatisch als hij is, dat deze gedateerde, middelmatige romantische komedie, die enkele warme momenten had maar eigenlijk niet zo grappig was, het aanzien waard was. Dit in tegenstelling met Abbey Lincoln, die een niet zo'n boeiend personage moest spelen. De titelsong was mooi.