Tonight or Never (1931)

geregisseerd door Mervyn LeRoy
met Gloria Swanson, Melvyn Douglas en Alison Skipworth

Nella Vago is een jonge operazangeres die haar carrière maar niet echt tot wasdom ziet komen, omdat ze tijdens het optredens een koude, passieloze indruk maakt. Maar dit alles verandert als ze verliefd wordt op een knappe aanbidder, die tevens een talentscout blijkt te zijn.

avatar van matthijs_013
Een bovengemiddelde film uit de beginjaren van de geluidsfilm. Het grote pluspunt is dat alles erg vlot verloopt en dat er geen tijd verspild wordt aan onnodige verhaallijnen. Er is er één, en die is vermakelijk genoeg om 80 minuten te boeien. Swanson ziet er prachtig uit. Ze is niet een van de beste actrices, maar weet de kijker wel te entertainen.