The Magician (1993)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Terry Winsor
met Jay Acovone, Clive Owen en Jeremy Kemp

Begin jaren '80 wordt Engeland geteisterd door een serie bomaanslagen van de IRA. Maar tegelijkertijd is er een nog groter probleem voor Scotland Yard: een groeiende stroom valse bankbiljetten, die bijna niet van echte te onderscheiden zijn. Er komt schot in de zaak als David Katz, een Amerikaanse zakenman die tijdelijk gestationeerd is in Londen, van een taxichauffeur het aanbod krijgt om valse biljetten te kopen. Katz waarschuwt de politie, die hem vraagt het spel mee te spelen om tot het valsemuntersbrein, 'the magician', door te kunnen dringen. Katz doet dat met zo'n grote inzet, zijn zaken en zijn gezin verwaarlozend, dat de politie zich begint af te vragen wat de man drijft.

avatar van mierenmark
hahaha deze film is nog nooit bekeken ,,,, slecht!