Scorpion (2007)

Frankrijk
Actie / Drama

geregisseerd door Julien Seri
met Clovis Cornillac, Olivier Marchal en Philippe Bas

Angelo (Clovis Cornillac) leeft voor het thaï boksen. Nadat hij onterecht uitgesloten wordt van het kampioenschap, doodt hij per ongeluk de challenger in een straatgevecht. Na zes jaar gevangenis, is hij een wrak. Maar liefde zal hem veranderen. Hij wordt een vechtmachine die slagen uitdeelt en incasseerd. Hij zal een "Scorpion" worden. Het is de prijs die hij moet betalen om de clandestiene free fight gevechten zonder regels en zonder grenzen te winnen.

avatar van Uier
Net enkele scenes gezien op Fightclub Eurosport. Ziet er vermakelijk uit. Dat Le Banner meedoet is ook een leuke bijkomstigheid.

Ik heb zo juist net ook op euro sport gezien.
Dus ik ben wel benieuwd.

Een alternatieve Europese mixed fight film met de benodigde drama, misdaad en intriges wat veel beter uit de verf komt dan de Amerikaanse trash. Met mijn eeuwige K-1 favoriet Jerome Le Banner waar ook hier zijn arm aangepakt wordt.

avatar van Devoo
Aangename film, dat is zeker.