Two Weeks (2006)

Komedie / Drama

geregisseerd door Steve Stockman
met Sally Field, Ben Chaplin en Thomas Cavanagh

Vier broers en zussen trekken naar hun ouderlijk huis, om hun doodzieke moeder bij te staan in haar laatste levensdagen. Maar het blijkt dat zij nog wel een paar weken te leven heeft en ze met haar en elkaar deze periode op moeten trekken.

avatar van tal1b
3 stemmen, hoog gemiddelde, maar geen bericht... jammer

avatar van BlueJudaskiss
Doet me denken aan Familie van Willem van de Sande Bakhuyzen.

Het lijkt wel of Sally Field niks ouder wordt en het acteren steeds maar beter wordt in dit gevoelige drama.

avatar van kelama3
goed acteerwerk zeker van sally field.. ook ben chaplin is goed! maar het verhaal, jah... mooi gedaan maar beeeetje saai...

Mooi, gevoelig filmpje; blijkbaar door velen over het hoofd gezien. Volkomen onterecht. Dit gegeven leent zich uiteraard voor overdreven tranentrekkerij, maar het draait helemaal anders uit. De geslaagde grappige scènes houden dit toch wel zware gegeven bijzonder luchtig en dat is een verademing. Ik vond dit bijzonder geslaagd, met goeie vertolkingen van iedereen; en inderdaad, Field lijkt de voorbije twintig jaar amper verouderd.

Goeie film waarin vier volwassen broers en zussen hun stervende moeder begeleiden tijdens haar laatste dagen. Wat met gemak een overdreven sentimentele tranentrekker had kunnen zijn, wordt hier op een goeie manier vermeden. Geloofwaardige humor voorkomt dat het te zwaarmoedig wordt. Goed acteerwerk, maar soms wel een beetje saai.

Ondergewaardeerd, dit drama of wat kan een film over doodgaan anders zijn.
De grappige momenten in de film maken er geen komedie van. Die horen er doorgaans bij. Ze aanvoeren is een meerwaarde voor de film en doet hem de rauwe realiteit sterke beklemtonen.
Las ooit eens een zin in de aard van : "Niets is opgewassen tegen de geile lach tijdens de begrafenismaaltijd...". Het doet niets af van het verdriet.
Aldus, voor mij een goede film.

avatar van rep_robert
Een behoorlijk goed geacteerde drama waarin ik eigenlijk geen zwakke punten qua casting zie. Het zware onderwerp wordt gelukkig op een aantal momenten luchtig gebracht, waardoor het niet in een ordinaire tranentrekker veranderd. Alleen het verhaal sukkelt maar een beetje door. Ik had nou niet echt het idee dat de makers de film hebben gemaakt met een verhaal in gedachten. Dit resulteert in een leuke film, maar echt hangen blijft het niet omdat er een rode draad mist. Tevens worden er heel veel lijntjes uitgezet waar niets mee wordt gedaan(b.v. de onaardige vrouw van het jongste broertje).

Kort gezegd: Prima geacteerd, maar er had meer met het bronmateriaal gedaan kunnen worden.