Ors El-Dhib (2006)

Alternatieve titels: Tender Is the Wolf | Ors el Dhib

Tunesië

geregisseerd door Jilani Saadi
met Anissa Daoud, Mohamed Graïaa en Atef Bel Hessin

Op een koude winterse nacht in Tunesië zwerft de zachtaardige Stoufa met zijn vrienden door de straten van Tunis. Wanneer ze de jonge prostituee Saloua tegenkomen loopt alles uit de hand. Dit wordt een nacht die Stoufa, de wolf uit de titel, niet snel zal vergeten.

Reinbo
Broeierig en sfeervolle film over een groepje vrienden in een Tunesische achterstandswijk. Prachtige rol van Stoufa. 3*

avatar van Koekebakker
Hmm... ik vond het vooral erg ongeloofwaardig.

Reinbo
Ik denk dat ik begrijp waar je op doelt, maar dat vond ik juist het interessante cq goede aan de film. Het wees me erop dat niet iedereen (of in elke cultuur zo je wilt) direct naar de psychiater moet waarneer je verkracht wordt. Bovendien was ze prostitue dus zal ze wel de nodige ervaring hebben met liefdeloze sex en vervelende situaties. Dus dat ze er snel overheen stapte en haar avond er niet door liet verpesten vond ik juist erg sterk/goed. Verder was het toch niet zo ongeloofwaardig. geloofwaardiger dan elke teenage film uit Hollywood in ieder geval.

avatar van Koekebakker
Dat is inderdaad waar ik mij het meest aan stoorde. En verder vond ik het ook niet erg origineel of interessant. Niet mijn film dit.