Cowboy Angels (2006)

Frankrijk
Roadmovie / Drama

geregisseerd door Kim Massee
met Thierry Levaret, Diego Mestanza en Françoise Klein

De elfjarige Pablo woont met zijn moeder in een goedkoop hotel in Parijs. Hun leven speelt zich voornamelijk af in de Parijse cafés waar zijn moeder te veel tijd doorbrengt. Als ze Pablo voor de zoveelste keer in de steek laat, besluit de jongen op zoek te gaan naar zijn vader. Hij overtuigt de armzalige pokerspeler Louis die hij in een bar ontmoet hem naar Spanje te rijden.

avatar van BlueJudaskiss
Tot nu toe voor mij de ultieme klapper van het IFFR. Een perfecte film, met magistraal acteerwerk van Thierry en Diego. 5*

avatar van Zavo
Hm, een meesterwerk zag ik er niet in hoor. Vermakelijk filmpje, dat wel, maar veel meer ook niet.

11 jarige jongen groeit voor galg en rad op met zijn moeder, totdat ze hem min of meer in de steek laat. Hij weet een oudere man, ook al zo'n randfiguur, te overtuigen om zijn vader te gaan zoeken in Spanje. Wat volgt is een roadmovie en zoektocht. De film heeft een hoop elementen in zich om het voor mij een erg goede film te maken. De sfeer is prima, de hoofdpersonen spreken me ook erg aan, het is Frans en het is een roadmovie. Toch komt de film maar niet echt van de grond. Het verhaal is toch wel erg mager en vooral de opbouw van de relatie tussen de man en de jongen komt niet geloofwaardig en overtuigend over. En daar zou de film toch op moeten drijven. Het einde van de film gaat helaas veel te lang door en is ronduit zwak. Het kleine beetje wat er in de film is opgebouwd wordt hier bovendien ook nog eens tenietgedaan. Erg jammer.