Dead Mary (2007)

Canada / Verenigde Staten
Horror

geregisseerd door Robert Wilson
met Dominique Swain, Reagan Pasternak en Jefferson Brown

Kim brengt met enkele oud-studiegenoten een weekendje door in een afgelegen huisje aan een meer. De rustige vakantie ontaardt al snel in een levensgevaarlijk kat-en-muis-spelletje wanneer ze voor de grap "Dead Mary" spelen en een wraakzuchtige geest oproepen.

avatar van Spartaan1986
Wat een afschruwelijke poster

Verhaaltje klinkt standaard maar Dominique Swain was erg goed in Face/Off en Lolita dus hopelijk wordt dit nog wat

avatar van BlueJudaskiss
Ik hou van horror. Maar nu er steeds meer dit soort ripoffs uitkomen moet ik dat misschien nog maar eens overdenken...

avatar van Spartaan1986
Tja, het verhaal klinkt als een kruising tussen Cabin Fever en Evil Dead 2. Nou niet bepaald de 2 beste Horrorfilms om na te apen. Maar we zullen zien

is dit bloody mary???
wanneer komt die uit???

avatar van paramount
Had wel wat weg van Evil Dead. Heel langdradig en saai de eerste 3 kwartier.

Dit is geen Bloody Mary by the way.

BlueJudaskiss schreef:

Je geeft wel een slap excuus moet ik zeggen...

Gewoon dit soort films niet kijken, en het houden bij de oudere horrorfilms.

avatar van FillumGek
Of de goede nieuwere

Snitz129
Niet echt erg slecht maar wel wat langdradig.

avatar van Brianna
Wat een saaie film.

Langdradig en veel dialogen. En de dialogen zijn nou net slecht. 2*

avatar van jstinissen
Ging wel alleen ut einde is weer zo voorspelbaar 2,5

avatar van Xcobra
niet mijn soort film,ondanks horror me wel goed ligt.

als ik het goed begrijp hoef ik hem dus niet te zien?weet iemand anders dan wel een topper, iets van de laatste tijd dan!

avatar van ken1976
Ik heb hem gisterenavond gekeken. Ja, wat zal ik ervan zeggen
De film komt wel wat traag op gang, tot een bepaald moment dat er wat meer vaart in komt!

De film , is in mijn ogen meer een horror-komedie. De acteurs deden het niet slecht maar om van een echte topper te spreken, bij lange na niet..De film mist net dat extra spanning en verhaal!
Als evil dead of the hills have eyes 2 je aanspreekt is dit zeker een een leuke film(de vergelijking is niet letterlijk te maken , maar bepaalde verhaallijnen komen wel overeen en natuurlijk het gore ontbreekt in deze film ook niet)
Ik heb er wel van genoten

minpunten: - verhaal , te simpel en soms voorspelbaar
- mist net iets meer spanning
- scene's springen te snel in elkaar in (Soms lijkt het
alsof je wat mist)
- het begin is wat langdradig
- grootste minpunt , het einde!

pluspunten: - hoofdrolspeelster, acteert echt goed, de rest volgt
- gore was goed
- hierdaar wat komedie en droge opmerkingen

al met al, geef ik hem toch 3 sterren! als ze het verhaal iets meer hadden uitgewerkt , had ie wel hoger gekregen van mij

avatar van Boeikens
De film doet soms inderdaad wel denken aan Evil Dead maar dan zonder diens klasse te evenaren. Alleen al omdat de acteurs, ook al deden ze het verre van slecht, zeker niet de klasse hebben van een Bruce Campbell alias Ash.

De film gaat na een wat te lange inleiding toch nog goed van start welliswaar zonder om te slaan in een bloedige slasher maar toch met de nodige gore momenten aanwezig. Het verhaal wordt mits goed camerawerk mooi weergegeven en biedt een constant beklemmende sfeer maar mist hier en daar toch wat diepgang .

Al bij al heb ik me bij het zien van de film geen moment verveeld en geef hem hiervoor 3*

avatar van kaztor
Matig gevalletje, maar redelijk vermakelijk kijkvoer. Bevat ook de nodige 'heroines' (Eve! ) en de nodige lullige voorvallen die dit soort films kenmerken. Het lijkt of er enorm in deze film geknipt is. Er zitten plotgaten in waarbij die in de ozonlaag bleekjes afsteekt. Zo vind ik de motivatie van de spelers om elkaar in de gaten te houden nogal plots op komen doemen. En Eve's beweegredenen vind ik ook onvoldoende uitgewerkt: Was zij ook een slachtoffer van iets of was ze een boosaardige heks die een bizar slachtspelletje op gang heeft gebracht? Ook vind ik dat er veels te weinig gore in voorkwam en het einde vond ik ook erg snel afgerammeld in elkaar steken.
Prima tijdvullertje maar bij lange na geen klassieker!

ik vond dit op zich wel een goeie film, alleen aan het begin wat langdradig maar erna kwam het wel lekker op gang.
voor de mensen die nog goeie films willen zien zou
ik zeggen kijk ( invasion of l am legend ) black christmas 2006,
halloween 2007, dead silense is miss wel wat alhoewel ik die
nog niet gezien heb en venom uit 2005 is ook een goeie

avatar van FillumGek
Nog best een hoog gemiddelde voor dit prul. Ontzettend saai met een spanningsgraad van 0. Alleen de eerste minuut toen ze het spelletje gingen spelen was aardig, maar voor de rest was het de tijd uitzitten naar enorm saaie en langdradige dialogen.

Op een gegeven moment zitten ze bij elkaar en geven ze elkaar steeds de schuld. Nu kan dit leuk zijn, maar als kijker wist je toen al lang wie de schuldige was. Ik wachtte tevergeefs op een goor moment of een lekker schrikeffect maar die lelijke Mary is nauwelijks in beeld. Het kon net zo goed over een seriemoordenaar gaan in dit whodunnit-filmpje.

avatar van mckiller
Het was zeker een langdradige film en ik dacht dat er nog iets met die spiegel zou gebeuren ofzo. Voor de rest een redelijke film

Waardeloos om het maar zachtjes uit te drukken. Slecht verhaal, slechte acteurs en totaal niet boeiend. Hoogtepunt van deze film was de aftiteling want dan weet je tenminste dat je uit je lijden verlost wordt.

Ik ben gek op horror films maar deze vond ik nogal tegenvallen. De film komt inderdaad heel langzaam op gaan. De film begint dus met veel dialoog en totaal geen nuttige informatie. Dus het eerste half uur had van mij zo overgeslagen kunnen worden. Voor de rest hebben we het verhaallijn al vaker gezien (Evil Dead en Bloody Mary). De acteurs waren nou ook niet echt geweldig maar dat was te verwachten in dit soort genre film. Het enige zeer positieve was de beeldkwaliteit en geluid op dvd (5.1) wat nog een aardig sfeertje gaf. Voor mij is de film zeker niet meer waard dan 2,5* en misschien is dat zelfs al te hoog.

avatar van mcdaktari
bij het zien van de poster heb ik al zo'n gevoel van het is niet veel. en wat ik hier zoal lees lijkt m'n gevoel me niet in de steek te laten.

avatar van pampie
lijkt Freddy Krueger wel op die spuuglelijke poster. slechte film ook.

avatar van 606
Het verhaal lijkt sterk op the thing.
Verders vermakelijk.

2,5 ster

Reinbo
Zwakke evil dead cloon. Maar zelfs daar heeeft die weinig van weg..

avatar van N_SANE
Wat een matige vertoning. Ik had er absoluut meer van verwacht, maar dit sloeg echt alles. Het verhaal heeft meer weg van een kinderfilm, dan een prima horror, het gaat er allemaal kinderachtig aan toe, nergens wordt het echt spannend. De spanning zelf wordt wel deels opgebouwd, maar er gebeurde verder niks mee. Eng wordt het al helemaal niet.
Het lijkt op vele momenten afgeraffeld, met name op het einde.
En op de poster zie je de heks, maar die zie je niet eens in de film (en verder ook niks dat er een beetje in de buurt komt).

Valse verwachtingen, net zoals de plot het spannender doet vermoeden dan het is.

Geen aanrader,

avatar van DjFrankie
Slap begin eerste half uur is tergend langzaam, daarna iets levendiger maar nergens boeiend of pakkend.
Acteurs denken ook niet logisch kom niet verder dan een 3.

avatar van Gang_Star
Oef, met heel veel moeite deze film doorgekomen. Saai, langdradig, niet spannend en vrijwel nergens gore te bekennen. Slecht.

avatar van Daan258
Nog niet eens zo'n onwijs slecht filmpje.
Met name de eerste helft van de film vond ik zeker niet slecht. Hier en daar redelijk spannend, het acteerwerk was ook niet heel erg slecht en een prima sfeertje.
2e helft van de film vond ik toch een stuk minder, juist omdat je denkt dat er dan veel zal gaan gebeuren en dat was helaas niet zo. Het word dan af en toe zelfs een beetje saai en langdradig.
Maar toch heb ik me hier redelijk goed mee vermaakt, en had ik deze film een stuk slechter verwacht.