Heaven's Doors (2006)

Marokko

geregisseerd door Imad Noury en Swel Noury
met Rachid El Ouali, Rabie Kati en Aimee Meditz

Ney, een jongeman uit een arm gezin, leeft samen met zijn blinde moeder en zijn kleine zusje. Wanneer hij hoort van een operatie waardoor zijn moeder mogelijk haar zicht terug kan krijgen, doet hij er alles aan om het benodigde geld bij elkaar te krijgen. Uiteindelijk laat Ney zich zelfs overhalen te gaan werken voor een plaatselijke maffiabaas. In het tweede verhaal volgen we de 5-jarige Salim, die zijn ouders verliest bij een afrekening in het criminele milieu. Zijn vader is dood en zijn moeder ligt in een diepe coma. Zowel Salim als zijn moeder worden verzorgd door Lisa, een aangetrouwde tante van de jongen, die zelf geen kinderen kon krijgen. Het derde verhaal gaat over Smail, een misdadiger die na 15 jaar weer vrijkomt en wraak wil nemen op de man die verantwoordelijk was voor zijn gevangenschap.

avatar van JJ_D
Uitstekend onthaalt door de Belgische pers, dit debuut van een Marrokaanse tweeling. Nog niemand gezien?

avatar van JJ_D
Verklaring voor die 1*, LosMuertos?

avatar van Edwin Pindahaai
Ik heb hem zojuist gezien. Mooie verhalen die elkaar toucheren, zonder ook echt samen te komen.

Ook bijzonder dat film er heel licht uitziet, af en toe bijna zwart-wit. Maar het speelt zich dan ook niet voor niets af in Casablanca.

avatar van Verhoeven
Meesterwerk!

Een recensie waar ik het compleet mee eens ben en die me de woorden letterlijk uit mijn mond haalt.

movielife
KLASSE FILM ...PLAKT AAN JE RIBBEN ..