• 10.600 nieuwsartikelen

Genre: Drama

Oorsprong: Marokko

Geregisseerd door: Imad Noury en Swel Noury

Met onder meer: Rachid El Ouali en Rabie Kati

IMDb beoordeling: 7,1 (96)

Gesproken taal: Engels

Plot Heaven's Doors

Ney, een jongeman uit een arm gezin, leeft samen met zijn blinde moeder en zijn kleine zusje. Wanneer hij hoort van een operatie waardoor zijn moeder mogelijk haar zicht terug kan krijgen, doet hij er alles aan om het benodigde geld bij elkaar te krijgen. Uiteindelijk laat Ney zich zelfs overhalen te gaan werken voor een plaatselijke maffiabaas. In het tweede verhaal volgen we de 5-jarige Salim, die zijn ouders verliest bij een afrekening in het criminele milieu. Zijn vader is dood en zijn moeder ligt in een diepe coma. Zowel Salim als zijn moeder worden verzorgd door Lisa, een aangetrouwde tante van de jongen, die zelf geen kinderen kon krijgen. Het derde verhaal gaat over Smail, een misdadiger die na 15 jaar weer vrijkomt en wraak wil nemen op de man die verantwoordelijk was voor zijn gevangenschap.

avatar van JJ_D

JJ_D

Uitstekend onthaalt door de Belgische pers, dit debuut van een Marrokaanse tweeling. Nog niemand gezien?

avatar van JJ_D

JJ_D

Verklaring voor die 1*, LosMuertos?

avatar van Edwin Pindahaai

Edwin Pindahaai

Ik heb hem zojuist gezien. Mooie verhalen die elkaar toucheren, zonder ook echt samen te komen.

Ook bijzonder dat film er heel licht uitziet, af en toe bijna zwart-wit. Maar het speelt zich dan ook niet voor niets af in Casablanca.

avatar van Malick

Malick

Meesterwerk!

Een recensie waar ik het compleet mee eens ben en die me de woorden letterlijk uit mijn mond haalt.

avatar van movielife

movielife

KLASSE FILM ...PLAKT AAN JE RIBBEN ..

avatar van frans123

frans123

Geweldige film , die traag verloopt maar niet verveelt. 3 verschillende verhalen met raakpunten. Prachtige cinematografie , en uitstekende acteurs die je het gevoel geven naar een documentaire te kijken.

Ja hij duurt langg...voor velen te lang , vooral door de zeer lange dialogen.

De Marokkaanse cultuur is een "'praatcultuur'..Ik heb een erg mooie ( veel jongere....) Marokkaanse vriendin en ik herken het. Bij ons is vaak alle contact , snel, en zakelijk. "' Hoe gaat het? -"ja goed- daggg"

Als je dat aan een Marokkaan vraagt , gaat hij/zij zitten , en is rustig 20 minuten aan het vertellen /praten...( en herhaalt een keer of 5 wat hij/zij vertelt.)

Daar hebben wij geen tijd voor ( druk, druk, druk ) en geen zin in. Bij ons ontbreekt het vaak aan echte belangstelling., wij zijn vooral geïnteresseerd in ons zelf.

Zeer sterke verfilming en een kijk in de Marokkaanse cultuur d.m.v een drieluik..