Jugando con la Muerte (1982)

Alternatieve titels: Target Eagle | Hit Man | El Mercenario

Spanje / Mexico
Actie / Avontuur

geregisseerd door José Antonio de la Loma
met George Peppard, Max von Sydow en Maud Adams

De Spaanse politiechef O'Donnell (Max von Sydow) huurt een geheim agent in, die moet infiltreren in een bende drugssmokkelaars. De huurling heeft als bijnaam Eagle, vanwege een tattoo. Het wordt moeilijker voor hem om contact te krijgen met de buitenwereld, naarmate hij dieper infiltreert. Hij ontdekt ook dat de bende in meer spullen handelt dan alleen drugs.

avatar van Wembleyfever
Op IMDB wordt de film met 29 stemmen (en dat zegt al heel veel) gewaardeerd met een 4,6. Dit is vlak voordat Peppard zijn avontuur bij The A-Team begon. Ook tweevoudig Bond-girl Maud Adams (haar figurantenrol in A View to a Kill niet meegerekend) en Max von Sydow (Father Brennan uit The Exorcist) spelen hoofdrollen.

avatar van Wembleyfever
Peppard verschijnt overigens pas na ongeveer een uur en ook wordt zijn karakter slecht uitgewerkt. Zo is er na het einde van de film niet duidelijk wat er van hem geworden is. Net of hij ruzie heeft gehad met de producenten en zo van het project weggelopen is. Heel vreemd.