Herkes Kendi Evinde (2001)

Alternatieve titel: Away from Home

1 stem

Turkije

geregisseerd door Semih Kaplanoglu
met Tolga Cevik, Erol Keskin en Anna Bielska

Als Nasuhi na jaren weer terugkeert naar zijn vaderland, wil zijn jongere neef Selim naar Amerika vertrekken. De jonge Russische Olga is van huis weggelopen om haar vader te zoeken die in Istanbul zou werken. Tijdens haar zoektocht ontmoet ze Nasuhi en Selim. Samen vertrekken ze naar de Egeïsche stad die Nasuhi vijftig jaar geleden verliet. Het huis met de olijvenboomgaard die Selim heeft geërfd is voor zijn oom de enige plek waar hij zich werkelijk thuis voelt. Hierdoor komt Selim voor een dilemma te staan: moet hij het huis verkopen om zijn eigen droom te verwezenlijken en naar de Verenigde Staten emigreren of geeft hij het land en het huis aan Nasuhi.

Justice4All
Deze film heeft gedraaid tijdens de IFFR in 2002