WWW - What a Wonderful World (2006)

Frankrijk / Marokko / Duitsland

geregisseerd door Faouzi Bensaïdi
met Faouzi Bensaïdi, Nezha Rahile en Fatima Attif

Kamel is een huurmoordenaar die zijn opdrachten via internet binnen krijgt. Na elke opdracht verzet hij zijn zinnen door het hoertje Souad te bellen. Deze is onbereikbaar, omdat ze zelf geen mobiele telefoon heeft. Hierdoor krijgt Kamel, als hij Souad wil bereiken, eerst Kenza, een verkeersagente die haar mobieltje tegen betaling uitleent aan derden, aan de lijn. Hoe vaker hij belt met Souad, hoe meer Kamel er toe wordt verleid om Kenza te ontmoeten.

avatar van Koekebakker
Geinig, visueel inventief filmpje. Het verhaaltje stelt niet veel voor, maar is een kapstok om visuele vondsten aan op te hangen. Leuk waren bijvoorbeeld de gechoreografeerde auto-ensembles en de zeer lokale regenbuien. En veel meer.

avatar van Koekebakker
trailer.

Helaas belicht die wat mij betreft nog te weinig de visuele speelsheid, maar bevat al een aantal zeer aardige shots.