Ôkami to Buta to Ningen (1964)

Alternatieve titel: Wolves, Pigs & Men

Japan
Misdaad / Drama

geregisseerd door Kinji Fukasaku
met Ken Takakura, Rentarô Mikuni en Kin'ya Kitaôji

Drie broers wonen in een krottenwijk aan de rand van een platgebombardeerde stad. Bulldozers zijn bezig het puin op het braakliggende terrein geschikt te maken voor bebouwing. De oudste broer is een loyaal lid van de yakuza in de stad. De middelste is een einzelgänger die zijn eigen criminele zaakjes heeft om aan geld te komen. De enigszins simpele jongste broer is varkensboer en houdt zijn varkens gewoon tussen de sloppen. Als de middelste de jongste ervan overtuigt hem te helpen bij criminele zaken ten koste van de yakuza-bende begint een strijd op leven en dood tussen de broers.