Imitation General (1958)

Komedie / Oorlog

geregisseerd door George Marshall
met Glenn Ford, Red Buttons en Taina Elg

Sergeant Murphy Savage doet zich voor als een gesneuvelde generaal, in de hoop zijn medesoldaten te inspireren om zich een weg te vechten uit een Nazi-kamp voor krijgsgevangenen. Dat lukt hem alleen als hij de enige soldaat die zijn ware identiteit kent weet te vermijden.

Fijne oorlogskomedie waarin ook serieus wordt gevochten. Vooral een goede rol van Glenn Ford
die af en toe even is vergeten dat hij zich voordoet als generaal om mee de moraal van de
soldaten op te krikken. Die ik overigens ook zag optreden in The Gazebo en The Sheepman van
dezelfde regisseur. Ook een leuke rol van de mooie Taina Elg die de film nog wat extra's geeft.