Murder, Inc. (1960)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Burt Balaban en Stuart Rosenberg
met Stuart Whitman, May Britt en Peter Falk

Abe Reles is een keiharde huurmoordenaar die door de maffia wordt ingezet om de schulden van een showbizzpaar te vereffenen. Het paar doet er alles aan om van hem af te komen, maar kan niet voorkomen dat zij worden meegesleurd in de criminele activiteiten van de misdaadorganisatie Murder, Inc.

avatar van DieGo
Een hele jonge Peter Falk, beter bekend als Columbo uit de gelijknamige serie, kreeg voor zijn rol in deze film in 1961 een oscarnominatie voor beste mannelijke bijrol.

avatar van as
as
Gave poster.

idd een zeer mooie poster voor uit de jaren '60

avatar van amzy1
R.I.P

avatar van houbi
Murder Inc., zo noemde de pers in de jaren 30 de huurmoordenaars van het National Crime Syndicate. De film focust zich op de doder Abe Reles die zijn hachje probeert te redden door zijn collega's op de elektrische stoel te praten.