Samâ Taimu Mashin Burûsu (2005)

Alternatieve titel: Summer Time Machine Blues

Japan

geregisseerd door Katsuyuki Motohiro
met Eita, Yoshiaki Yoza en Daijiro Kawaoka

Zeven studenten van een plaatselijke middelbare school, onderverdeeld in vijf leden van de sci-fi-club en twee vrouwelijke leden van de fotoclub, slijten de dagen van hun zomervakantie in het gedeelde clubhuis. Hoewel de airconditioning goed werkt, is het apparaat alleen met een afstandsbediening te bedienen. Op een dag morst één van de studenten cola over de afstandsbediening en schakelt daarmee de airco uit. Ze besluiten af te koelen in het lokale badhuis en wanneer ze later bij hun clubhuis terugkeren, betrappen ze er een ongewone man die op zijn vlucht een vreemd apparaat laat staan.

avatar van Baggerman
Hilarisch en flauw tegelijkertijd. Eigenlijk geniaal flauw! Flauw in het kwadraat! Een soort ''The Butterfly Effect' en goed uitgewerkt. Deze film kan je ook gerust nogmaals bekijken of 'alles wel klopt'. Briljant dat de studenten de tijdmachine gebruiken om een afstandsbediening en een fles shampoo terug te halen! Eigenlijk wordt met een prachtig gegeven voor een script(tijdreizen) een hele film lang bijna niets gedaan. Superflauw, maar nogmaals: ook geniaal! Ik zit nu nog na te grijnzen!

avatar van Shinobi
Had er eerlijk gezegd iets meer verwacht, maar desondanks wel een film die je blijft vermaken vanwege de absurditeit.

3,0 Sterren.