• 8.257.111 stemmen

Drama | 92 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: John Francis Dillon

Met onder meer: Clara Bow, Gilbert Roland en Thelma Todd

IMDb beoordeling: 7,0 (760)

Plot Call Her Savage

"SHE'S BACK...and greater than ever"

De sexy Texaanse schoonheid Nasa heeft een stormachtige levenswijze met ruzies, stevig drinken en wisselende stemmingen. Totdat dit haar gaat tegenzitten en ze geconfronteerd wordt met de gevolgen van haar gedrag.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Nasa Springer

Sunny De Lane

Lawrence Crosby

Ruth Springer

Silas Jennings

Old Man in Wagon Train

kappeuter (crew films)

Apart, wist niet dat Nasa ook een meisjesnaam is.

avatar van beavis

beavis

de meest 'wilde' pre-code film?

quote:

"The film is full of not exactly subtle depictions of incest, bestiality, pedophilia, and all around sordidness. One particularly memorable sequence takes place in a drag bar, another one involves a child dying in a burning building. I can't forget to mention the positively epic cat fight between Clara Bow and Thelma Todd."

BBarbie

beavis schreef:

de meest 'wilde' pre-code film?

quote:

Ik weet niet van wie de quote is, maar zaken als incest, bestialiteit, pedofilie of andere onsmakelijkheden heb ik niet voorbij zien komen. De eerste volzin is klinkklare onzin, de rest van de quote klopt wel.

BBarbie

De film vertelt het melodramatische verhaal van een vrijgevochten, mooie vrouw, die in haar turbulente leven tussen uitersten heen en weer geslingerd wordt, een rol die Clara Bow gegoten zit als een strakke avondjurk: een vader met wie zij voortdurend overhoop ligt; een echtgenoot die haar nog op de huwelijksdag in de steek laat; een stevige vechtpartij met een rivale in een nachtclub; een baby die om het leven komt bij een brand; en last but not least de onthulling van een geheim op het sterfbed van haar moeder. Daarbij durft de film thema’s aan te roeren, die in die tijd eigenlijk ongehoord waren, zoals buitenechtelijke zwangerschap, interraciale relaties en transseksualiteit. Kortom een indrukmakend drama, dat ik zeker kan aanbevelen.

De talrijke plotwendingen en stemmingswisselingen vergen een heel scala gevarieerde emoties. Clara Bow zet een bijzondere prestatie neer door die emoties ongekunsteld en onbevangen over het voetlicht te brengen. Dit was haar voorlaatste film. Wat zonde dat zo’n getalenteerde actrice, die de overgang van stomme film naar geluidsfilm door haar heldere stem moeiteloos maakte, er zo vroeg de brui aan heeft gegeven, al dan niet door omstandigheden gedwongen..