Indigo (2003)

geregisseerd door Stephen Deutsch
met Dane Bowman, Blu V. Do en Gregory Linington

Deze film verteld het inspirerende verhaal van een eenzame man en zijn 10-jarige kleindochter, een zogenaamd 'Indigo' kind. Hier verwijst de term naar een kind dat de gaven heeft om te voorspellen en te genezen. Als de oude man de voogdij over zijn kleindkind krijgt, wil hij de verantwoordelijkheid niet. Hij leert echter van haar te houden en moet met haar vluchten om haar te beschermen tegen een eventuele ontvoerder. Onderweg ontdekt hij de krachten van zijn kleindochter en de manier waarop zij iedereen die zij ontmoet beïnvloedt.