Furenchi Doressingu (1998)

Japan
Misdaad / Drama

geregisseerd door Hisashi Saito
met Munehisa Sakurada, Hiroshi Abe en Miako Tadano

Mayumi wordt flink gepest op school. Hij is narcoleptisch, iemand die chronisch slaap heeft. Op een dag besluit hij, impulsief, om zelfmoord te plegen en klimt op het dak van de school. Een van de leraren, Murai, is ook op het dak. Dan volgt een verkrachting... Murai zegt dat hij hoopt dat hij Mayumi een reden heeft gegeven om te blijven leven: haat. Mayumi ziet van zijn plannen af. Sterker nog: hij is wel geïnteresseerd geraakt in Murai en begint hem te volgen. Murai besluit geen les meer te geven. Ondertussen ontmoet Mayumi Marii, het vriendinnetje van een van zijn gehate klasgenoten. Dan ontspint zich een vreemde driehoeksrelatie tussen Murai, Mayumi en Marii.

kappeuter (moderator)
Draaide in 1998 op het IFFR.

avatar van Hannibal
Blijkbaar is iedereen dat ontgaan.

Klinkt aardig interessant, al lijkt het wel weer een typisch klein Japans dramatje te zijn.

avatar van Mochizuki Rokuro
Het ís ook weer een typisch klein Japans dramaatje, in de stijl van Fishes in August, Love on Sunday of zelfs Blue Spring of Kids Return. Heel fijn als je er van houdt en zo'n film die je in Rotterdam te zien krijgt (zoals ik destijds). Nou kijk ik veel Japanners en ik moet zeggen dat deze mij toen wel erg kon bekoren. Kwam omdat er wel een magische touch aanzat vanwege dat narcoleptische. Het is elk geval geen Miike Takashi zal ik maar zeggen.

Gelukkig komt er met DVD veel beschikbaar, heb me er eigenlijk nooit inverdiept of deze er ook bij zit. Zag wel Blue Spring in goedkope edities. Toch wel een van de sterkste Japanse tienerfilms die ik zag.