The Man Who Saved Christmas (2002)

Verenigde Staten / Canada
Drama / Familie

geregisseerd door Sturla Gunnarsson
met Jason Alexander, Kelly Rowan en Ari Cohen

Ten tijde van de Eerste Wereldoorlog vraagt de overheid aan A.C. Gilbert, de uitvinder van meccanospeelgoed, om zijn speelgoedfabriek om te bouwen tot een fabriek waar oorlogstuig wordt vervaardigd. Hij stemt in, maar kan het niet over zijn hart verkrijgen om geen speelgoed meer te maken. Dat gaat hij vanuit zijn eigen huis doen.

avatar van DeCol
Dit is een kerstfilm die ik volgende kerst niet nog is hoef te zien. Matig verhaal en de film kan me gewoon niet vermaken. 2*

het verhaal staat al geheel gegeven in de inleiding, nergens wordt het leuk. het is veel te saai voor kinderen, en het verhaal is te simpel voor de rest 1*

avatar van kaleknikker
verry naise