Racing Daylight (2007)

Drama / Mystery

geregisseerd door Nicole Quinn
met David Strathairn, Melissa Leo en Giancarlo Esposito

Verteld als drie korte films is 'Racing Daylight' het verhaal van Sadie Stokes (Melissa Leo) die naar de familie boerderij teruggekeerd is om haar achteruitgaande grootmoeder (Leclanche Durand) te verzorgen. Er zijn altijd al telgen van de familie Stokes in Cedarsville geweest. Sadie en grootmoeder zijn de laatsten. Het leven van Sadie is tot nu toe vrij kleurloos geweest. Tot er op een dag een man in de spiegel verschijnt, die haar bij haar moeder's naam "Anna" aanspreekt en dan plotseling weer verdwijnt. Als Sadie ondertussen steeds meer de kenmerken van haar voorouder, Anna Stokes, aanneemt, realiseert ze zich dat ze eigenlijk beiden hetzelfde willen. Ze willen allebei Henry (David Strathairn), de eigenaardige klusjesman annex burgeroorlog-verslaafde. Alleen denkt Anna dat Henry haar lang verloren gewaande Harry is.