Peullai, Daedi (2006)

Zuid-Korea
Drama / Komedie

geregisseerd door Jong-tae Choi
met Moon-Sik Lee, Joon-Ki Lee en Hyeon-Joon Popin

De veertiger Ga-pil Jang heeft een goede baan binnen een groot bedrijf. Niets gaat hem boven het geluk van zijn vrouw en dochter. Zijn dochter wordt echter aangerand door Tae-wook Kang, een jongen die als de beste boxer van school veel betekent voor de directeur van de school. Beide bedreigen en vernederen Ga-pil als deze oprechte excuses eist van de jongen en diens ouders. Uit onmacht gaat hij de dag erna de jongen op het schoolplein met een keukenmes te lijf, maar wordt weer vernederd. Een van de scholieren, de "coole" Seung-suk Go, ziet het voorval en besluit Ga-pil te helpen door hem aan een harde training te onderwerpen zodat hij in een boxwedstrijd zijn genoegdoening op Tae-wook kan behalen.

avatar van Villevalo23
Op de één of andere manier werkt deze film in mijn ogen uitstekend. Tuurlijk zitten er mindere gedeeltes in maar de eerste 20 a 30 minuten zijn meteen al erg sterk, een depressieve beginfase die al snel omslaat in een heerlijke feel good movie.
Het is absoluut geen origineel verhaal en er zit ook geen enkele verassende plotwending in, maar het verhaal dat de film naar voren brengt is prima in zijn uitvoering. Verwacht geen diepe en zware film en dan kun je veel plezier van deze film hebben.

Ik ergerde me af en toe wel bont en blauw aan een bepaalde sponsor waarvan de naam zo'n beetje elke scene wel in beeld kwam. Volgens mij heb ik intussen ook elke film van Jun-Gi Lee gezien, waarvan the Hotel Venus in mijn ogen nog steeds de beste is.