Haute Coiffure (2004)

Frankrijk

geregisseerd door Marc Rivière
met Michèle Bernier, Pascal Elso en Tsilla Chelton

Martine is een alleenstaande moeder van in de veertig en is zojuist ontslagen bij de kapperszaak waar ze werkte. De financiële problemen stapelen zich op en dat brengt ook moeilijkheden met zich mee op persoonlijk gebied. Martine is echter niet iemand die bij de pakken neer gaat zitten en besluit een oplossing te zoeken met de wapens die ze heeft; een kam en een schaar. Ze bouwt een oud bestelbusje dat gebruikt werd als friettent om tot een mobiel kapperszaakje.

avatar van winkelblah
Wordt uitgezonden op TV5:
28 december om 18.30 uur en 5 januari om 21.00 uur.
Met Nederlandse ondertiteling.

avatar van Richard1189
Regisseur Rivière bouwt zijn carrière langzaam op: al in 1977 was hij assistent regisseur bij Yves Robert's Nous Irons Tous Au Paradis. Pas in 1995 komt zijn eerste regie, een TV-film; Ook Haute Coiffure is een TV-film. Pas in 2006 komt zijn eerste bioscooprelease: het aan te raden Le Lièvre De Vatanen. Wie wil weten hoe hij eruit ziet Haute-Coiffure zien; hij speelt de chauffeur die zonder voorrang te verlenen tegen de rijdende kapperszaak rijdt. De film kijkt vlot, is nergens zwaar en geeft een integer beeld van een arbeiderswijk ten westen van Parijs.