Madame Sans-Gêne (1961)

Spanje / Italië / Frankrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Christian-Jaque
met Sophia Loren, Robert Hossein en Renaud Mary

Catherine Hubscher (Sophia Loren) is een eenvoudige wasvrouw die werkt voor luitenant Napoléon Bonaparte (Julien Bertheau). Zij wordt verliefd op een andere officier, genaamd François-Joseph Lefebvre (Robert Hossein), en trouwt met hem. Na de Franse revolutie, die Lefebvre een adellijke titel oplevert, gaat zij door het leven als hertogin. Lefebvre wordt benoemd tot belangrijke ambtenaar van Napoléon, die ondertussen keizer is geworden. Maar Catherine raakt in de problemen als zij haar mening niet voor zich kan houden.

avatar van movie acteurs
Goede film. Mooi verhaal. Sfeervolle sets en mooie aankleding. Het acteerwerk is goed vooral van sex symbool Loren. Ook Robert Hossein deed het hier goed. Voor de rest ook wel sterk gebracht allemaal en verhaallijn was ook wel kloppend en goed. 3,5.