Underground (1970)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Oorlog / Drama

geregisseerd door Arthur H. Nadel
met Robert Goulet, Danièle Gaubert en Carl Duering

Tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt Dawson gedropt in Frankrijk in een gebied bezet door de Duitsers. Zijn missie is om de Duitse generaal Stryker te kidnappen, hem levend mee te nemen naar Londen en ervoor te zorgen dat hij zijn loyaliteit naar de Gestapo verliest. Hij werkt samen met de Franse verzetsstrijdster Yvonne, die verbolgen is over de bitterheid en de manier waarop Dawson in koelen bloede mensen vermoordt, om zijn doel te bereiken.

Spannende oorlogsfilm met veel aktie! Echt de moeite om een keer te kijken
De kidnapping is spannende aangelegenheid die aan het einde alsnog bijna mislukt. Hier hebben een aantal personen zich opgeoffert om er voor te zorgen dat ze hun missie kunnen volbrengen.
Kortom van het begin tot het einde vol met spanning

Vrijdag 8 juni op ARD 3:30 tot 5:05