Banktresor 713 (1957)

West-Duitsland
Misdaad / Drama

geregisseerd door Werner Klingler
met Hardy Krüger, Martin Held en Nadja Tiller

Herbert Burkhardt is een gevangene uit een oorlogskamp die maar geen werk kan vinden. In zijn wanhoop beraamt hij een bankoverval, waarbij hij een tunnel naar de kluis wil graven. Zijn jongere broer Klaus helpt hem, maar alleen om zijn vriendin niet te verliezen. Wanneer Klaus er achterkomt dat zijn oudere broer hem bedrogen heeft, staat hij voor een moeilijke keuze, namelijk zijn broer blijven helpen of zich tegen hem keren.

6 BERICHTEN

Een onvergetelijke film, die indruk op mij maakte door een uitermate beklemmende sfeer. Ik heb hem zo'n 15 jaar geleden op TV gezien en ik hoop van harte dat men deze film ook nog eens op DVD uitbrengt.

avatar van brucecampbell

Ik hoop het ook, maar betwijfel het.

Peter J schreef:

Waarom stem je dan niet?

Deze klassieker komt dinsdagnacht om 01.50uur op de ARD.

avatar van Brix
Een uitstekende misdaadfilm met een geloofwaardige vertolking door acteurs Held en Krüger.
Sfeervol gefilmd in zwart-wit.

(Nadja Tiller is een fraaie bonus)

Her-kijk waardig.