• 8.227.712 stemmen

Alternatieve titels: Bank Vault 713 / Schatkamer 713

Oorsprong: West-Duitsland

Geregisseerd door: Werner Klingler

Met onder meer: Hardy Krüger, Martin Held en Nadja Tiller

IMDb beoordeling: 6,7 (97)

Oorspronkelijke taal: Duits

Over Banktresor 713

Herbert Burkhardt is een gevangene uit een oorlogskamp die maar geen werk kan vinden. In zijn wanhoop beraamt hij een bankoverval, waarbij hij een tunnel naar de kluis wil graven. Zijn jongere broer Klaus helpt hem, maar alleen om zijn vriendin niet te verliezen. Wanneer Klaus er achterkomt dat zijn oudere broer hem bedrogen heeft, staat hij voor een moeilijke keuze, namelijk zijn broer blijven helpen of zich tegen hem keren.

image

Familienvater

Möbelpacker

avatar van Peter J

Peter J

Een onvergetelijke film, die indruk op mij maakte door een uitermate beklemmende sfeer. Ik heb hem zo'n 15 jaar geleden op TV gezien en ik hoop van harte dat men deze film ook nog eens op DVD uitbrengt.

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Ik hoop het ook, maar betwijfel het.

stinissen (crew films & series)

Peter J schreef:

Waarom stem je dan niet?

stinissen (crew films & series)

Deze klassieker komt dinsdagnacht om 01.50uur op de ARD.

avatar van Brix

Brix

Een uitstekende misdaadfilm met een geloofwaardige vertolking door acteurs Held en Krüger.

Sfeervol gefilmd in zwart-wit.

(Nadja Tiller is een fraaie bonus)

Her-kijk waardig.

avatar van pjmj

pjmj

Beklemmende spanning. Dit is echt zo'n film die echt in zwart wit moet zijn en waarbij kleur afbreuk aan de sfeer had gedaan. Ik blijf hem geweldig vinden. Op Amazon.de te koop op DVD in de serie "Straßenfeger".