Strength and Honour (2007)

Ierland

geregisseerd door Mark Mahon
met Michael Madsen, Vinnie Jones en Richard Chamberlain

Sean Kelleher (Michael Madsen) is een voormalig profbokser die de dure eed gezworen heeft nooit meer in de ring te stappen. Toch besluit hij zijn belofte te verbreken, zodat hij geld kan verdienen om zijn zieke zoontje te redden.

Michael Madsen VS. Vinnie Jones, het is eens iets anders. Kan boeiend worden.

avatar van Legan
Vreselijke (TLOTR) muziekkeuze op enkele kleine stukjes na. Verder uitstekend gefilm, maar met matig acteerwerk (en ierse accenten) van Madsen en Chamberlain, maar ja, weinig nieuws hier. Ook is het jammer dat ik 'echte aggressie' mis waarbij vooral het eindgevecht mij niet kon overtuigen.

In de film wordt, op emotioneel gebied, de druk op de kijker langzaam maar zeker opgevoerd. En dat is prima maar op een bepaald punt gaat het over-the-top. Vanaf dat moment wordt het extreem voorspelbaar en nog krijg je er nog meer voorgeschoteld. Dus de climax van de film moet nog komen maar het is daardoor al verpest.

5,5 uit 10 (3,0* nipt)

avatar van Rickazio
Goede film, begrijp niet waarom deze film zo weinig onder de aandacht is gekomen? Zwaar ''underrated''! Jammer!