Le Bel Âge (1959)

Frankrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Pierre Kast
met Loleh Bellon, Marcello Pagliero en Ursula Kubler

Tijdens de jacht vertellen een paar mannen elkaar hun versie van diverse romances en later in de film worden de romances uit het oogpunt van de vrouwen bekeken. Ze vertellen over de techniek van het verleiden, de verwachtingen van de ander en de onzekerheid die daarbij komt kijken. Drie mannen werken samen in een boekhandel en verdelen gemoedelijk de vrouwelijke buit, die hun winkel binnen stapt. Wanneer een nieuwe knappe boekhouder wordt aangenomen, kunnen ze haar echter niet weerstaan en gaan de strijd aan. Een viertal vrouwen besluit samen te werken en maakt afspraken over wie door wie wordt verleid. Al gauw komen ze er echter achter, dat dit complot ellende oplevert.