Tod auf Amrum (1998)

Duitsland
Thriller / Drama

geregisseerd door Konrad Sabrautzky
met Christian Berkel, Andrea Sawatzki en Tobias Nath

De Hamburgse politiecommissaris Rolf Spiekermann voert zijn beroep vol toewijding uit, en is er al in geslaagd meerdere beruchte criminelen achter de tralies te krijgen. Als gevolg daarvan heeft hij echter diverse vijanden in de lokale onderwereld. Nu besluit hij echter om zijn vakantiedagen eens op te nemen, en samen met zijn vrouw en twee kinderen vertrekt hij naar het noord-Duitse eiland Amrum. Nog voor ze hun vakantiewoning hebben bereikt, worden ze echter overvallen door twee gemaskerde motorrijders. Net op tijd is daar echter de lifter Olaf, die de motorrijders snel op de vlucht doet slaan. De familie is Olaf zeer erkentelijk, en biedt hem onderdak in hun vakantiewoning aan. Vader Rolf vermoedt ondertussen dat de overvalpoging eigenlijk een aanslag van de recentelijk vrijgekomen crimineel Pjontek was, en is vol zorgen over een mogelijke volgende aanslag.