Bawarchi (1972)

India
Komedie / Muziek

geregisseerd door Hrishikesh Mukherjee
met Rajesh Khanna, Jaya Bhaduri en Harindranath Chattopadhyay

De familie Sharma heeft de dubieuze reputatie dat geen enkele kok het bij hen uithoudt, en ze kunnen dan ook geen kok meer vinden die voor hen wil werken. Maar op een dag biedt zich toch een kok aan, de jonge man Raghu. De man past zich snel aan binnen de familie en het lijkt er op dat ze het goed met elkaar kunnen vinden. Op een dag zijn de familiejuwelen én de kok spoorloos verdwenen.

avatar van Social-Mask
Typische Mukherjee film, simpel, humor subtiel en nergens over the top.. Alleen die humor in de films van Mukherjee vind ik vaak niet interessant genoeg. Het is té..tja ik weet niet. Als ik echt wil lachen kijk ik wel films als Hera Pheri of Munna Bhai. Hier is de humor misschien wat te simpel. Toch is het een erg leuke film. Het heeft enorm veel charme, en geeft een warm gevoel. Daarnaast zijn de liedjes ook erg warm en mooi. Maar meer dan 3* zit er niet in.