The Company (2007)

Drama / Thriller
286 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Mikael Salomon
met Chris O'Donnell, Alfred Molina en Michael Keaton

Een nieuweling bij de CIA, Jack McCauliffe (Chris O'Donnell), wordt naar een basis in Berlijn gestuurd naar de excentrieke Harvey Torriti (Alfred Molina), codenaam "The Sorcerer", die zijn mentor wordt. Jack en Harvey leiden een dubbelleven en hebben de opdracht om tegen tegen het communisme en de KGB te strijden, maar hun grootste vijand bevindt zich binnen de CIA zelf.

avatar van nick1974
Een stem zonder recentie?????

avatar van 606
klinkt erg spannend

nick1974 schreef:
Een stem zonder recentie?????

Da's toch niet verboden?

avatar van aryan
Deze serie had hier en daar overeenkomsten met The Good Sheperd. Deze serie had meer diepgang en ik vond vooral het laatste deel spannend. Af en toe waren er wat langdradige overbodige stukjes, maar over het algemeen is deze serie (vooral voor de spionage genre liefhebbers) een leuke serie.

Weet iemand wanneer deze op dvd uitkomt?

avatar van Quentin
Tweede deel over een week?

avatar van Mads Smikkelsen
Mooie film/mini-serie, bij vlagen spannend, vooral op het einde wanneer duidelijk wordt wie nou de mol is. Goed verhaal en goed geacteerd.

avatar van nick1974
gotti schreef:

Da's toch niet verboden?

Nee dat is het ook niet. Het geeft echter wel een duidelijker beeld van de film als men ook een reactie er bij plaatst.

Deze miniserie is vrij aardig gemaakt..

Sommige dingen snap ik niet.. en sommige dingen kon ik gewoon even niet volgen..

Ik heb me zeer vermaakt toen ik dit op TV zag.. en ik ga zeker weten dit ooit kopen als het te koop is ergens.

avatar van roberto manzani
heb net het laatste deel gekeken.
in de stijl van ' the good sheperd', maar dieper uitgewerkt.
erg goede mini serie. 4.5

Ongetwijfeld prima en kwalitatief hoogstaande miniserie.
Echter na anderhalf uur kon ik er geen touw aan vastknopen.
Heb de moed opgegeven na verloop van tijd.

Voor mij persoonlijk geen succes

Waku schreef:
Ongetwijfeld prima en kwalitatief hoogstaande miniserie.
Echter na anderhalf uur kon ik er geen touw aan vastknopen.
Heb de moed opgegeven na verloop van tijd.

Voor mij persoonlijk geen succes

en omdat jij er geen knoop meer aan vast kunt knopen,
geef je hem een 1,5 ster.

pfffff het moet niet gekker worden hier op moviemeter.

omdat ik hem niet erg goed begrijp, geef ik maar een lage stem.

stem dan in godsnaam niet svp.

erg goede miniserie, heb er met plezier naar gekeken en vond het een goed stukje acteerwerk met voldoende diepgang om het te laten boeien gedurende de hele 286 minuten
4 sterren bij deze

avatar van speedy23
Vanaf morgen vrijdag op Canvas, deel 1 om 20u40.

speedy23 schreef:
Vanaf morgen vrijdag op Canvas, deel 1 om 20u40.

Hey! Bedankt voor het posten.

avatar van doodah
Het ziet er wel de moeite uit! 'k ga vrijdag dus zeker zien.

avatar van flyer
el padrino schreef:

en omdat jij er geen knoop meer aan vast kunt knopen,
geef je hem een 1,5 ster.

pfffff het moet niet gekker worden hier op moviemeter.

omdat ik hem niet erg goed begrijp, geef ik maar een lage stem.

stem dan in godsnaam niet svp.

Nou nou mag iemand nog zijn eigen mening hebben of niet. Als ik de film niet begrijp is het in mijn ogen een slechte film laat ik dat blijken in mijn stem gedrag

avatar van ErikP
Ik reageer niet vaak, maar ik ben het helemaal eens met Flyer. Als iemand een film niet goed begrijpt is dat een teken dat de film onsamenhangend is. Hierom mag je een film een lage score geven. Als alleen mensen die de film wel goed hebben begrepen (of omdat ze beter hebben opgelet of het boek hebben gelezen of sommige stukjes opnieuw hebben bekeken op DVD) een score mogen uitbrengen geeft dat ook een vertekend beeld. Je hebt ook lage scores nodig om tot een goed reeel gemiddelde te komen. Ik weet nu in elk geval dat als ik deze film ga kijken dat ik goed moet opletten.

avatar van b00ts
ErikP schreef:

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Het KAN zo zijn dat de film dan onsamenhangend is. Er kunnen natuurlijk ook andere redenen voor zijn.

Ik vond de serie meer dan ok. Goed verhaal, en dito acteerwerk. Het is echter niet zo, dat je tijdens de film/serie even weg kunt lopen om de hond uit te laten of even snel wat bier aftanken. Kortom, opletten dus.

Een zwaar onderschatte serie vind ik, als je de beoordelingen erop naleest.
Ik vind he persoonlijk een zeer goede mini-serie met voortreffelijke vertolkingen, zeker van de 3 hoofdacteurs. Ik heb bijvoorbeeld nooit een betere Michael Keaton gezien, prachtig wat hij hier laat zien, en ook de hoofdrol van Chris O'Donnell mag er wezen, eindelijk is hij verlost van de wat 'teenager'-karakters die hij over het algemeen vertolkte, en Alfred Molina is perfect gecast voor zijn rol.
Prachtig ook waren de kleinere rollen van o.a. Alexandra Maria Lara (die ik heb leren kennen in 'Der Untergang', maar sindsdien in verscheidene Duitse en Engelstalige filmen heb bezig gezien) en een gastrol in aflevering 2 van Natascha McElhone.
Maar er zitten wel meer bekende en minder bekende namen in deze serie. Niet een is minder goed dan de andere.
Ik heb genoten van deze, op waar gebeurde feiten gebaseerde, serie.
Er zouden er meer zo moeten gemaakt worden.
Ik had de serie opgenomen en heb ze helemaal op 1 dag bekeken, maar ze staat alsnog op mijn DVD verlanglijst.
Echt een topper !!!

avatar van moviemafketel
Dit is inderdaad een geweldige serie. Ik heb hem tijden geleden op de BBC gekeken, maar ondanks dat mijn Engels aardig is was ik soms toch even het verhaal kwijt.
Nu was die gelukkig op de Nederlandse zender en ik heb enorm genoten. 1 van de beste series ooit met een mooi onderwerp.
De koude oorlog, de spionnen, de contra-spionnen, mollen etc.
Ja ik vind het verhaal heel erg knap in elkaar gezet en de acteer-prestaties mogen er 1 voor 1 zijn. Vooral O'Donnell heeft me echt verbaast, die zat helemaal in zijn rol. Alfred Molina ook zeer goed gecast als mentor, wat is dat toch een veelzijdig acteur.
De vergaderingen met Keaton zijn geweldig, ik ging die kerel op ten duur echt haten. Maar dat hij verstand van zijn werk had blijkt uiteindelijk wel, nadat hij al is uitgekotst maar goed. Ik raad iedereen deze mini-serie aan. Ik heb hem dan ook net gekocht. Anderhalve punt erbij!

Mooie mini-serie, heb hem op tv gezien. De sfeer van de koude oorlog erg goed weergegeven.

avatar van video-dude
voor 6 euro bij de blokker gekocht. mooie mini-serie. lekkere sfeer.

interressante miniserie die door een 5 uur durende spervuur aan informatie niet altijd even makkelijk te volgen valt.
Het acteerwerk was prima verzorgd.
3 *

avatar van @quikfit
Heerlijke miniserie over spionage en verraad in de "koude oorlog".
Prima geacteerd,speciaal "Mother".

avatar van jumperjack
Ik heb me prima vermaakt, en het thema en vooral de setting in Berlijn doen het bij mij heel goed.

Tarkus schreef:
Een zwaar onderschatte serie vind ik, als je de beoordelingen erop naleest.
Ik heb genoten van deze, op waar gebeurde feiten gebaseerde, serie.
Er zouden er meer zo moeten gemaakt worden.
Echt een topper !!!

Heb deze prachtige serie nogmaals bekeken op DVD deze keer.
Ik blijf bij mijn eerste commentaar, echt de moeite waard om te zien.
Top miniserie.