Unter Druck (1995)

Duitsland
Thriller

geregisseerd door Peter Pistor
met Kai Wiesinger, Nicolette Krebitz en Natalia Wörner

De populaire en succesvolle radiopresentator Jan wordt op de werkvloer geterroriseerd door de aantrekkelijke en ambitieuze nieuwkomer Judith. Aanvankelijk is zij er slechts op uit om hem voor zich te winnen, daarbij gebruik makend van alle mogelijkheden, inclusief intriges en onverbloemde opmerkingen. Bij elke poging die Jan onderneemt om haar van zich af te schudden, wordt Judith gevaarlijker. Na een schokkende ontdekking, pakt zijn huidige vriendin Nina haar koffers en verlaat hem. Alleen collega Sandra blijft hem steunen, maar realiseert zich niet dat zij daarmee haar eigen leven in gevaar brengt.