The Lost Tribe (2010)

Verenigde Staten / Australië
Avontuur / Thriller

geregisseerd door Roel Reiné
met Nikki Griffin, Kellan Lutz en Justin Baldoni

Een groepje vrienden krijgt tijdens een uitstapje problemen met hun boot. Zij lopen vast op een eiland dat niet in kaart blijkt te zijn gebracht. Maar dan beginnen de problemen pas goed, want op het eiland leeft een wilde volkstam, waarvan de 'mensen' verre van menselijk zijn.

Hmmmm. Lijkt mij veel op Cannibal Ferox

avatar van Spartaan1986
Trailer is vrij redelijk.
Al een releasedatum bekend?

avatar van TheRisingSun
Doet me een beetje aan de serie "Lost" denken. Trailer ziet er goed uit!

Doet me eerder aan King Kong meets The Descent denken.

De poster lijkt op een combinatie van House of Wax en Club Dread

Reiné maakt weer film VS
Vierde film op rij voor Nederlandse regisseur

De Nederlandse regisseur Roel Reiné werkt aan zijn vierde Amerikaanse film in één jaar tijd. Het project heet The Tribe. De opnamen van de horrorfilm vinden volgende maand plaats in Panama. Dat meldde Reiné gisteren.
The Tribe gaat over een vriendengroep die strandt op een eiland dat wordt bewoond door prehistorische wezens. De hoofdrollen worden vertolkt door jonge, onbekende acteurs. 'De gave monsters hebben de hoofdrol,' aldus de Nederlandse filmmaker. Het budget van The Tribe bedraagt vier miljoen euro. Volgend jaar moet de horrorfilm in minimaal vijfhonderd kopieën in de Amerikaanse bioscopen te zien zijn.

Eerder dit jaar draaide Reiné al Marker, met actieheld Steven Seagal, en de thrillers Deadwater (met Lance Henriksen) en Drifter, waarin de Nederlandse actrice Hanna Verboom een rol vertolkt. Drifter gaat in september in Amerika in première. Het is nog niet bekend wanneer de films in Nederland zijn te zien.

In Nederland maakte de 37-jarige Reiné onder meer de televisieserie Fort Alpha en de films The Delivery en Adrenaline. Die laatste film flopte (de film trok nog geen 800 bezoekers), waarna Reiné naar de Verenigde Staten verhuisde om zijn geluk in Hollywood te beproeven.

bron: Cinema.nl

avatar van Quentin
Trailer nog ergens te vinden (link doet het niet meer)?

avatar van raymon
is verwijdert om onduidelijke redenen van de distributie, Avatar.
Maar als ik de berichten op IMDB moet geloven is het een goeie en veel belovende trailer, zal ook in de bioscoop verschijnen.

avatar van BlueJudaskiss
Is hier nou al een keertje meer over bekend??? Ik ben toch wel benieuwd!

avatar van Elementofone
voor de mensen die over deze film meer info willen en http://www.moviemeter.nl/film/45784 deze met steven seagal:

uitzendinggemist, vandaag, roel reine bij de wereld draait door

lijkt veel op Wrong turn

Sinds wanneer staat die Ihle ook bij regisseurs? Iemand die meer weet over deze plotselinge co-regie?

avatar van Quentin
Heeft Reiné niet de regie overgenomen toen het project al in productie was?

avatar van Quentin
"Lions Gate had een film - The tribe - van een andere regisseur gekocht op grond van een slicke trailer. Het bleek bagger. Mij werd gevraagd een deel opnieuw te schieten, maar ik besloot voor hetzelfde geld een geheel nieuwe film te maken. Dat werd The lost tribe, mijn eerste bioscoopfilm, die dit najaar uitgaat in Amerika. Hij wordt nu in minstens 1200 kopieën uitgebracht in plaats van de aanvankelijk geplande 500. Daarna wil ik een blockbuster maken."

Oude trailer; http://www.terrorfeed.com/index.php?id=TheTribeTrailer_2

Dus die co-regie klopt niet?

avatar van Quentin
Inderdaad, is gewoon een andere film; de 'oude' cast is ook helemaal verdwenen op imdb.

avatar van Nicolage Rico
Gisteren was Roel Reiné bij de Reunie. Sympathieke kerel. The Delivery was hier in Nederland destijds volledig afgekraakt - op deze site ook (ik heb hem niet gezien), maar in de VS schijnt het zo te zijn dat hij wel werd gewaardeerd. Ik denk dat Roel groeiende is en ben dan ook benieuwd naar deze film.

Het blijft me iets te stil rond deze film. Bioscoop release stond gepland voor October 2008. Iemand die iets meer weet?

avatar van Quentin
Overigens komt die originele film, die Reiné opnieuw draaide, ook uit onder de titel The Tribe.

Hoe zit het?

Schijnt toch gewoon straight to dvd te worden in 2009:

avatar van Quentin
Die 1200 prints leken me ook wat onwaarschijnlijk toen ik de eerste beelden zag ...

Vooralsnog is er geen trailer van the lost tribe te vinden.
The Tribe (ander team, andere regisseur) is inmiddels op DVD en Blu-ray verscenen.

Wel kun je een on the set filmpje kijken op de site van Reine

On The Set Of 'The Lost Tribe' - rebelfilm.com

Hij is wel lekker bezig die Reine. Slechte films of niet. Ik zou het ook zo doen.

De titel is omgedoopt tot Primal.

avatar van Spartaan1986
De poster en cast die hier staat is van de film The Tribe. Is er nog geen poster te vinden van deze film? In Primal speelt o.a. Lance Henriksen.

Weer een andere regisseur volgens de site:

Lijkt me vreemd...

avatar van raymon
De film heet gewoon nog steeds ''The Lost Tribe.'' De titel en de site is een geheel andere film.
Kijk op de site van Rebel film, de productie maatschappij van Roel Reine voor de trailer en behind the scenes.
Ik denk dat hier een foutje is gemaakt.

En het duurt maar en het duurt maar. Opschieten Roel!

avatar van ddragon1690
Laten we het zo zeggen hij is inderdaad beter dan de vorige maar daar is een hoop mee gezegd. Beetje kansloze hoofdpersonages die de meest onwaarschijnlijke en domme beslissingen nemen. Begon leuk maar na 30 minuten takelde de film enorm af. Geen aanrader dus.

Hier sluit ik me bij aan, had goede hoop na de eerste 30 min maar daarna werd het snel, heel snel minder. Erg jammer...

hallo waneer is de dvd the tribe of the forgotten ones te koop grt arsene