Ritual of Evil (1970)

1 stem

Thriller / Drama

geregisseerd door Robert Day
met Louis Jourdan, Anne Baxter en Diana Hyland

Psychiater David Sorell (Jourdan) onderzoekt de dood van één van zijn patiënten, een jonge vrouw. Nooit had hij kunnen bedenken waar hij achter zou komen: de vrouw hield zich bezig met hekserij.

avatar van Mac Hammer Fan
Deze griezelfilm van Robert Day over een psychiater die een strijd aanbindt tegen een satanische cultus zag ik heel lang geleden eens op TV en is mij altijd bijgebleven. Een merkwaardige mix van achtervolgingswaanzin en hekserij, knap in beeld gezet en stevig vertolkt.