Sepolta Viva (1973)

1 stem

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Aldo Lado
met Agostina Belli, Laura Betti en Maurizio Bonuglia

Graaf Philippe trouwt met een vissersdochter (Belli), maar als hij even weg is wordt ze door zijn jaloerse broers ontvoerd. Zij sluiten haar op in de kerker van een toren en vertellen de graaf bij zijn thuiskomst dat ze dood is. Philippe gelooft er echter geen woord van en begint naar zijn bruid te zoeken.

avatar van xgogax
Er wordt hier een totaal andere film beschreven .

De juiste plotomschrijving van deze film luidt als volgt : Philippe , graaf van Cambyse , trouwt met Christine . Zij is de dochter van een plaatselijke visser . In zijn afwezigheid ensceneren de broers van Philippe , Ferdinand en Gael , de dood van zijn inmiddels zwangere geliefde en sluiten haar vervolgens op in een kerker . Philippe ontdekt echter het bedrog en voert vastberaden een race tegen de klok om Christine te bevrijden alvorens het te laat is .

Sepolta Viva (1973) is een sensuele kruising tussen de gothic novel ( gothic fiction / horror in het Engels ) en het erotische melodrama maar dan in ‘ the Italian style ‘ !
Dit is voor mij de eerste film van Aldo Lado . De film is me zo goed bevallen dat ik meer wil zien van deze eigenzinnige cineast . De film ziet er werkelijk fantastisch uit !

Ik wist niet dat de gothic novel een eigenstandig genre is . Alles over dit genre : Gothic novel - Wikipedia - nl.wikipedia.org

**** / *****

Toch merkwaardig aangezien diegene die de film heeft toegevoegd de film ook zelf gezien heeft (is de enige stemmer). Van de twee Lado-films die ik zag was het debuut erg goed, die andere toch al minder, maar ben nog steeds wel in de mood voor Italiaanse genre cinema de laatste tijd, maar hang nog bij Petri en Wertmüller (geen genre cinema overigens).