Zinzana (2015)

Verenigde Arabische Emiraten / Jordanië
Misdaad / Drama

geregisseerd door Majid Al Ansari
met Saleh Bakri, Ali Suliman en Omar Abdulhamid

Afkickend van de alcohol wordt Talal op een dag wakker in een politiecel (“Zinzana “) van een afgelegen klein dorpje. Hij wordt gekweld door visioenen over zijn geliefde ex-vrouw terwijl hij wacht op zijn lot. Wanneer officier Daban van een nabijgelegen dorp arriveert komt Talal voor een verrassing te staan. Het aanvankelijk vriendelijk bezoek ontaardt weldra in een bloedbad. De man blijkt een echte psychopaat te zijn en Talal wordt het slachtoffer van zijn sadistische spelletjes...

avatar van DarlingDionne
Wat een bizar lage score voor deze vermakelijke film! Ik zit enorm te twijfelen tussen een 3,5 of hoger... Om het gemiddelde wat op te krikken geef ik toch zeker een 4,0. Geweldig acteerwerk ook, vooral de bad guy was een plezier om naar te kijken. Ik vind het altijd een prestatie wanneer films in 1 enkele ruimte plaatsvinden en je toch nog constant weten te boeien. Dit is wat mij betreft echt een pareltje uit het Midden-Oosten. Door Netflix ontdekt, zelf ben ik er verder niets over tegen gekomen.

avatar van fappie
Ik zie hem ook op Netflix en het oogt interessant. Bedankt voor de tip . Ik ga hem binnenkort maar eens checken.

avatar van paas
Prima film. Apart gedaan....

avatar van Night's Watch
Mijn voornaamste reden om deze film te kijken was dat het een productie uit Verenigde Arabische Emiraten is. Ik heb nooit eerder een film uit dit land gezien en zover ik weet ook niet uit een 'vergelijkbaar' land, dus ik besloot het een kans te geven. De toch wat lage score en het magere aantal stemmen hier schiepen lage verwachtingen die volledig onterecht bleken.

Het is knap hoe ze een film die zich slechts in één sober ingerichte ruimte afspeelt toch vermakelijk en bij vlagen zelfs spannend hebben kunnen maken. Dit komt voornamelijk door de typische maar leuke rollen die prima neergezet werden door de acteurs, maar zonder al te veel poespas. De film had op een prettige manier iets minimalistisch over zich.

Netflix mag wat mij betreft wel vaker dit soort uitstapjes naar 'onbekendere' filmlanden maken ?

avatar van PapaBeartje
Vermakelijke psychologische thriller, dat zich de gehele film afspeelt op 1 locatie. De film blijft daardoor gelukkig wel boeiend, de acteerprestaties van Ali Suliman (Dabaan) Die een sadistisch psychopaat speelt was erg goed gespeeld. Zijn motief, blijft tot het einde van de film geheim, en dat maakt de film dan ook zeker spannend. Zeker prima voor een avondje vermaak!

avatar van mjk87
Aardige film. De film weet redelijk knap de spanning en afwisseling te houden ondanks de enkele locatie waar ook weinig mee gedaan kan worden. Des te knapper dat de regisseur en af en toe nog wel geinige shots in weet te bouwen. Bakri als Talal vind ik maar matig maar Suliman als psychopaat is al een stuk beter, al helpt die snor ook wel mee. Enkele aardige goede harde momenten en over het geheel soms ook wat vreemd, maar wel op de goede manier. Uiteindelijk leuk eens gezien te hebben, maar meer ook niet. 3,0*.

Film hoort absoluut een hogere beoordeling te hebben, dan het nu gemiddeld krijgt. Uitstekende film die de hele tijd blijft boeien, met heel veel spanning. Het einde was vooral uitstekend