Knights of the South Bronx (2005)

geregisseerd door Allen Hughes
met Ted Danson, Malcolm David Kelley en Keke Palmer

Zakenman Richard (Ted Danson) hangt zijn goed betaalde baan aan de wilgen om les te gaan geven op een school in The South Bronx, een achterstandswijk in New York. Richard weet de sympathie van de leerlingen te winnen, onder meer door hen te leren schaken. De scholieren raken zelfs zo enthousiast dat ze echte wedstrijden gaan spelen en uiteindelijk mee willen doen aan het nationale scholieren kampioenschap.

Een hele goede film, met een mooi verhaal.
Het hele verhaal met de top bereiken, ligt niet echt voor de hand, maar daar is het ook een film voor.
Af en toe een beetje voorspelbaar, vooral het einde.
Zeker wel een aanrader.

FeX
Ik vind deze film ook zeer goed; Ted Danson komt hier zeer overtuigend naar voor! Simpel plot, niet verfoeid door nutteloze wendingen, en uitmuntende acteerprestaties!
Een aanrader, net zoals dafoefan zegt!

FeX schreef:

Een aanrader, net zoals dafoefan zegt!

avatar van Tup&Joep
Niet heel bijzonder maar dit standaard verhaal toch heel aardig uitgewerkt.