Nana (1926)

Frankrijk

geregisseerd door Jean Renoir
met Catherine Hessling, Jean Angelo en Werner Krauss

De mooie Nana (Catherine Hessling) verdient haar geld als prostituee en zangeres in Parijs. Ze kan niet zingen en ook niet toneelspelen, maar elke voorstelling van haar in een klein, obscuur theater is altijd uitverkocht. De macht die ze over mannen heeft, weet ze genadeloos uit te buiten. Deze femme fatale heeft klanten tot in de hoogste kringen, en ieder van hen die op haar verliefd wordt, is verloren.

avatar van movie acteurs
Zelfs voor een film uit de jaren 20 is deze heel erg theatraal. Kostuums en sfeer daar is niks mis mee. Het verhaal vond ik ook niet heel erg slecht. Maar het grootste minpunt is toch wel het erg theatrale acteerwerk, en dat het speelduur te lang is om je aandacht erbij te houden. Nou het krijgt van mij toch een 3,0.