The Flemish Vampire (2006)

België
Horror

geregisseerd door R. Kan Albay
met Sven de Ridder, Rik Hancké en Monica Verhofstadt

In 1706 kloppen 2 als monnik verklede Ottomanen aan bij een kasteel in Vlaanderen. Uit het Oosten is een groot kwaad ontsnapt, waardoor er nu in het Westen een bloedbad dreigt. Drie eeuwen later komt Frank erachter dat zijn dochter Anne een lesbische relatie heeft. Ontzet vertrekt hij naar de theaterzaal waar zijn dochter een optreden heeft, een toneelstuk genaamd 'The Flemish Vampire'. Maar dan wordt het legendarische kwaad gewekt en wordt het toneelstuk over duivelse machten werkelijkheid.

Iemand enig idee wanneer ie gaat draaien in België ? Of is het een TV-film ?

Voor meer informatie kun je de site omtrend deze film bekijken: http://www.albaybrosfilms.com/flemish/

De teasers en trailer zien er aardig goed uit en zijn ook te bekijken via bovengenoemde site.

Die trailer oogt helaas erg goedkoop en slecht ...

avatar van JerryL
laten we eerst eens de film kijken voor we gaan zeggen wat we vinden, een trailer zegt niet altijd iets.
Komt veel voor dat trailer te veel beloven, en in dit geval misschien te weinig?

avatar van citybird
Vanaf 12 september 2007 in de Belgische bioscopen.

Max en Joep
lijkt me best wel leuk, klinkt interessant

avatar van Banjo
dit lijkt wel een beetje op de apocalypse now man!

avatar van Alba
Gisteren de dvd gehuurd.

Ofwel heb ik er helemaal niks van begrepen, ofwel was het de slechtste film die ik ooit heb gezien.

Mijn beoordeling 0.5

Was sterk aan het overwegen dit misbaksel een 0.5 ster te geven maar toen ik even tot de conclusie kwam dat deze film vlaams is, afkomstig is van een allochtone regisseur die het duidelijk heeft moeten stellen met hééél beperkte middelen en de laatste 20 minuten zo slecht zijn dat het eigenlijk alweer leuk word, heb ik toch maar besloten mijn beoordeling een half sterretje omhoog te krikken!

avatar van aslan
...met Sofie Dykmans als Véronique... 3*

wat een onding scenario gaat nergens heen is nooit spannend
er wordt zelfs in soaps beter geakteerd en de dialogen zijn volgens mij in een beschutte werkplaats geschreven
is ook niet zo slecht dat het grappig wordt is gewoon slecht, snap nu waarom hij toch niet in de cinema is gekomen

Is er geen poster?

Hebben ze per ongeluk meegegeven met het oud huisvuil!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Heel bizarre film waarvan ik niet weet of het allemaal wel serieus bedoeld is. Het acteerwerk is erbarmelijk, maar lijkt langs de andere kant zo bedoeld omdat het een toneel betreft. Al lijk het stuk in het dialect op een theaterpodium veel meer tot z'n recht te komen. Dit zijn geen acteurs die AN kunnen praten.

Het idee achter het verhaal is niet slecht gevonden, en wordt soms wel intrigerend naar voor gebracht. Al is het geheel meer een 'What the F*** is dit voor een film' dan dat je geniet van een standaard horrorfilm. Daar waar veel andere (B-)horrorfilms met special effects hun gebreken verbergen is er in deze Vlaamse film geen budget voor. Misschien nog eens moeten herzien, maar al zeker geen klassieker en weinig kans op verbetering.

avatar van notorious_kim
mijn nr 2 van slechtste film ooit.
het verhaal was ingewikkeld, het was slecht gefilmd en de acteurs konden niet acteren.