Three Businessmen (1998)

Verenigd Koninkrijk / Nederland
Roadmovie

geregisseerd door Alex Cox
met Alex Cox, Miguel Sandoval en Robert Wisdom

Een Amerikaanse kunsthandelaar komt met de trein aan in Liverpool. Gelijktijdig komt een echte Engelse kunsthandelaar met hem aan in een hotel. De twee ontmoeten elkaar in het verlaten restaurant van het hotel en besluiten op stap te gaan om een avondmaal te vinden, wat problematisch wordt nadat de Brit vertelt dat hij vegetarier is.

Een beetje vreemd, maar wel lekker.

avatar van wendyvortex
Filosofische comedy van en met Alex Cox die we eeuwig dankbaar zijn voor z'n Moviedromes op de BBC.
Deze absurde comedy scoort wat minder, twee zakenmannen in Liverpool gaan op zoek naar een restaurant en raken hopeloos verdwaald terwijl ze ondertussen wat filosoferen over het leven.
Van de 82 minuten is er misschien een minuut of 10 tamelijk briljant, maar de overige 72 minuten hebben we toch het gevoel dat het op papier allemaal wat meer potentie leek te hebben dan wat er uiteindelijk uitkwam....oftewel te veel oeverloos geouwehoer.