L'Heure H: Lady Di Est Morte (2016)

Alternatieve titel: Lady Di Est Morte

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Camille Ménager en Nicolas Druet

Op 31 augustus 1997 ontwaakt de wereld met het schokkende nieuws dat de Britse prinses Diana om het leven is gekomen bij een zwaar verkeersongeval in Parijs. De zwarte Mercedes waarin Diana, haar vriend Dodi Al-Fayed en hun lijfwacht Trevor Rees-Jones naar Dodi's appartement reden, raakte in een tunnel van de weg en botste tegen een betonnen pilaar. Chauffeur Henri Paul en Dodi overleefden de klap niet, Diana werd zwaargewond overgebracht naar het Pitié-Salpêtrière-ziekenhuis, waar ze enkele uren later aan haar verwondingen overleed. Rees-Jones was de enige die het ongeluk overleefde. Na de dood van Diana deden de wildste samenzweringstheorieën de ronde, en werd ook met een beschuldigende vinger gewezen naar de paparazzi, die de Mercedes achternazaten.