Identity Theft: The Michelle Brown Story (2004)

geregisseerd door Robert Dornhelm
met Kimberly Williams, Jason London en Annabella Sciorra

Michelle Brown is een onderwijzeres in Denver. Ze wilde al heel haar leven haar eigen huis en vindt met haar verloofde op een dag haar droomhuis. Ze probeert een lening te krijgen, stapt af op een secretaresse en geeft haar al haar persoonlijke informatie. De secretaresse, Connie, gebruikt dit echter om dingen te kopen via haar creditcard...

Is deze film paar weken geleden niet op RTL4 gekomen? Volgens mij is deze film een waargebeurde film

avatar van matthijs_013
Ja, je hebt de goede film voor je.

ja is wel een goede wel sielig af en toe ! ik was er na aan het kijken dus zag men naam de hele tijd in beeld komen!:P

avatar van J.Bell
`Jemig

Vandernagel
Ik moet zeggen dat ik wel even zat te kijken toen in de score op MM, een 3,69, zag. Voor een "waargebeurd verhaal film" is het best wel goed maar dit te grappig voor woorden.

Het verhaal is goed maar oogt rommelig en de acteerprestaties van verscheidene personen, zoals Connie, vallen tegen. De opbouw van "spanning" alsmede "drama" komt nooit van de grond en je gaat ook niet echt meeleven met de personen. En het einde was gewoonweg teleurstellend. Conclusie, een nipte, maar erg magere:

3,0 sterren

avatar van WB
WB
Deze film heeft echt zo weinig om het lijf. Geef mij maar The Net met Bullock. Beetje zelfde concept, maar dan beter. Slecht geacteerd en blijft heel weinig van bij...

Tom de Haas
Een matige film die het onderwerp I.D. diefstal behandeld, iets waar het niet helemaal in slaagd. Je leeft niet mee met het slachtoffer of de dader. Maar het ondererp is nu nog steeds actueel (er wordt nu in Amerika meer geld verdiend met gestolen indentiteiten dan met drugs) en dat maakt de film wel interessant maar is niet meer dan 2 sterren waard.

Niet onaardig voor een tv-film. Vroeger speelde Annabella Sciorra nog wel aardige rollen in films (The Hand That Rocks the Cradle; What Dreams May Come), maar daar is niet veel meer van over.

avatar van 606
Verhaal is aardig alleen vond ik een aantal dingen niet kloppen.
Hoe kan zij een auto kopen zonder haar ID kaart te laten zien, die heeft ze echt niet laten zien.
Meestal wordt er ook je handtekening mee gecontoleerd ect.
Hoe kon zij nog spullen kopen terwijl de rekening is geblokkeerd ?

Dat viel me wel op eigenlijk, kan er ook naast zitten.

2,5 ster

avatar van missl
Wel een spannend verhaal en ook wat eng omdat er toch wel blijkt dat veel mensen toegang hebben tot bepaalde gegevens. Ook mensen die er kwaad mee willen doen. Al gaat het in deze film wel wat makkelijk.
Wat ik altijd wel jammer vind aan die waargebeurde verhalen is dat het altijd goed en zoetsappig eindigt.

avatar van Fran
Op zich was het thema van het verhaal weer eens wat anders dan van andere "waargebeurde films" maar toch vond ik het ritme, het verloop en het acteerwerk toch weer van hetzelfde laken en pak. Het gaat nergens echt de diepte in en het verloopt allemaal redelijk zoetsappig. Op zich is het nog wel een interessante film om naar te kijken maar echt bijzonder vond ik hem niet.

avatar van mikey
BBarbie schreef:
ze had nog een aardige rol als Gloria Trillo de autoverkoopster in the Sopranos, een vriendinnetje van Tony