Mon Meilleur Ami (2006)

Alternatieve titel: My Best Friend

Frankrijk

geregisseerd door Patrice Leconte
met Daniel Auteuil, Dany Boon en Julie Gayet

Een kunsthandelaar uit Parijs heeft vele vrienden. Hij realiseert zich echter dat dit niet echt 'ware' vrienden zijn, maar eerder mensen die iets van hem willen. Met zijn medewerker sluit hij een weddenschap dat hij binnen acht uur een nieuwe 'beste vriend' gevonden heeft. Niet lang daarna ontmoet hij een taxichauffeur...

Daniel Auteuil is weer top als de kunsthandelaar uit Parijs in deze gemiddelde komedie.

avatar van blurp194
Komedie zonder grappen, beter dan in de verte leuk wordt het niet. Vakkundig gespeeld, mooi gefotografeerd, daar ligt het niet aan.

Lichtvoetige, zoete, onschuldige, troostende, soms komische, maar tegelijkertijd lusteloze, clichématige, pretentieloze, sentimentele, naieve, moralistische, voorspelbare Franse komedie, zonder enige verrassing. Zodra je 'm gezien hebt, ben je 'm al weer vergeten.