The Blockhouse (1973)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Clive Rees
met Peter Sellers, Charles Aznavour en Jeremy Kemp

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal: Tijdens de geallieerde invasie in 1945 verstoppen 7 arbeiders zich in een bunker. In het ondergrondse gebouw zit genoeg eten en drinken voor een heel leger, en ook genoeg kaarsen om het een paar jaar licht te houden. Maar al gauw realiseren de arbeiders zich dat ze vast zitten - niemand kan hen horen, alle ingangen zijn ingestort en het is onmogelijk om te ontsnappen.

Het verhaal klinkt goed! En dan ook nog met Peter Sellers!

avatar van streeter
Ja, Sellers is uitstekend.

Geen film waar je vrolijk van wordt, bijwijlen ook nog saai en tergend langzaam. Maar het goede acteerwerk en het bizarre, bijna ongelooflijke verhaal, zorgt ervoor dat de film een behoorlijke indruk achterlaat.

Deze film is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal, hoe is het mogelijk!

avatar van Darbie
Vergeten film over een verborgen stukje geschiedenis.