The Ride (1997)

Drama / Familie

geregisseerd door Michael O. Sajbel
met Michael Biehn, Brock Pierce en Jennifer Blanc

Danny komt kijken naar zijn grote held bij de rodeo, maar de eens zo grote Smokey Banks valt nu snel van zijn stier en reageert zijn verlies af op een defecte colamachine en in de bar. Zijn straf wordt omgezet naar dienstverlening, waarmee Danny's gebeden verhoord worden. Hij wordt geplaatst op de ranch waar jongeren met problemen, zoals Danny, worden opgevangen. Smokey zou een voorbeeld voor de jongeren moeten zijn, maar hij mist het geloof in een betere wereld. Een geloof waar Danny zich aan vast kan houden, omdat hij ongeneeslijk ziek is.