Unaccompanied Minors (2006)

Komedie / Drama

geregisseerd door Paul Feig
met Dyllan Christopher, Tyler James Williams en Dominique Saldana

Wanneer er op de dag na kerstmis een hevige sneeuwstorm losbarst, zit een groep kinderen vast op een vliegveld in Chicago. Ze vervelen zich en besluiten daarom hun eigen pret te creëren. Met alle gevolgen van dien.

avatar van matthijs_013
wordt dit een bioscoopfilm?

FisherKing
De kans is groot dat ie rond de kerstdagen uitkomt. Warner Bros doet de distributie.

avatar van matthijs_013
Zeker gewoon regelrecht op dvd dan>? Anders zou er wel meer PR bij deze film zijn geweest inmiddels, lijkt me.

avatar van edejong
er is een trailer nu
erg standaard als je mij zegt
maar best voor een avondje vermaak!

avatar van nummervlinder
Op Imdb staat hij nu al op nr. 6 in de flop-lijst.

avatar van fritsy
IMDb: User Rating: 2.1/10 (1,386 votes) flop 29/100

Ik sla deze film maar over.

jvr
Was leuk om te zien, maar niet zo speciaal. Leuke film voor kinderen.

avatar van matthijs_013
Het was inderdaad leuk voor een keer. Simpel vermaak, niets negatiefs aan op te merken eigenlijk. De IMDb rating is zwaar overdreven.

Goede film, zeer vermakelijk !!

Was leuk om te zien !

ik vond deze film zo slecht nog niet. zeer tof voor een keer. een envoudig verhaal met af en toe grappige stukken. 3.5*

avatar van Fran
Mijn verwachting was dat het een saaie, flauwe film zou worden. Op zich was het wel flauw maar toch ook wel leuk. Het heeft heel ver weg wel iets van de Goonies. De avonturen van die kinderen op het vliegveld waren gewoon erg grappig. Leuk ook om met je kinderen naar te kijken.

avatar van Arabyus
kzat te twijfelen tussen 2,5 en 2. en het is dus een 2 geworden omdat ik dit niet echt een goeie film vind.

avatar van kanjertje
Eerder een flauwe kinderfilm

Fran schreef:

Mijn kind is al 22, dus die komt geen film kijken bij pappa thuis, maar ik vond 't een heel leuke film met al die slapstick-toestanden. Ik begrijp dat de fervente fanatieke filmfanatici hier geen spaan van heel laten, maar ik vind 'm best een 4 waard, hoor. Heb erg gelachen.

Net gezien met de kids. Zij vonden hem heel goed, ik vond het wel ok. Het is een kinderfilm, maar het valt wel mee. Soms leek het een beetje de kinderversie van 'The Breakfast Club'. Ik wou 2,5 sterren geven, maar om die Charlie krijgt hij een half sterretje meer. Ik vond hem wel een geestig baasje. Fijne muziek ook soms. Leuk voor één keer.

avatar van Aapje81
Zelfs voor een kinderfilm te waardeloos voor woorden

avatar van DVD-T
Best vermakelijk bij vlagen.

Leuke kerstfilm, die een beetje aanvoelt als een Home Alone en Carpool. Een aantal kinderen strand op het vliegveld en halen daar hun streken uit. Best leuke grappen komen er voorbij waarbij ik af en toe wel om heb kunnen lachen. Jammer dat het allemaal een beetje standaard is. De kids mogen elkaar niet en door hun belevenis groeien ze toch naar elkaar toe. Ook de moraal ligt er vooral aan het eind meters dik bovenop. Acteerwerk is niet altijd even dik in orde maar daar is makkelijk doorheen te prikken, door de soms absurde situaties. Verder een heel onevenwichtige film, maar blijft leuk om te volgen.

avatar van Marvinleeaday
Leuke feel good movie, met grappige momenten, niet dat je van de bank af rolt maar leuk.
Al vond ik Dyllan Christopher niet de geknipte figuur voor zijn rol. Een iets grotere jongen zou vooral t.o.v. het meisje beter zijn geweest.

avatar van queenie
Leuke film voor de kids. Keek lekker weg. 3*

avatar van Phantasm
Film met aardige grappen, leuk bedacht.

avatar van Kondoro0614
Unaccompanied Minors

Aangezien ik graag een keer naar Amerika wil en Amerika wel een gaaf land vind, buiten alle schandalen om, begon ik ook alweer zin te krijgen in het kerst feest en aangezien bijna alle Amerikanen daar zo langzamerhand alles opgezet hebben wou ik toch maar even een poging wagen aan Unaccompanied Minors die ik namelijk tegen kwam op Netflix. Want eigenlijk wou ik wachten met kerst films tot het december was, leek mij veel leuker omdat het dan ook echt de kerst maand is. Toch maar de verleiding aangegaan maar ik had her wel helaas wat meer van verwacht!

Het verhaal van Unaccompanied Minors is niet echt speciaal, leuk en kinderlijk dat nog wel maar je word er niet warm of koud van. Het concept is geinig en daar heb ik me nog redelijk aan vermaakt. Het acteer werk van de kids is gewoon weer standaard en niet bijzonder. De film heeft mij wat teleurgesteld en had hem leuker verwacht. Kreeg namelijk ook totaal geen kerst gevoel door de film wat ik bij andere kerst films wel vaak heb.

Geen leuke film. Geheel ongeloofwaardig.

avatar van Mr-Mcmovie
Vreselijke kerstfilm.

Veel te kinderachtig allemaal, en na een tijdje duurt dat zo lang dat het gewoon gaat vervelen.

avatar van Brabants
Allemaal niet heel erg hoogstaand maar de kinderen beleven best leuke avonturen en je kunt er soms best om lachen. Over het algemeen een hele kluif dus je moet er wel zin in hebben om het geheel een kans te geven.

Niet best.

Feit is dat Feig gewoon niet zo'n goeie regisseur is. Dit is zo'n film waarvoor je eigenlijk ook geen regisseur nodig hebt, behalve om af en toe "cut" te roepen misschien. Het is allemaal zo gewoontjes en cliché dat een technisch team het ook wel klaarkrijgt met een script erbij.

Verder zijn de kinderen echt vreselijk irritant (van de meesten is ook helemaal niks meer gekomen), behalve dan Brett Kelly misschien, maar die doet gewoon z'n Bad Santa kunstje nog een keer opnieuw. De rest van de cast, Lewis Black inclusief is gewoon niet om aan te gluren. Het enige leuke is om wat nu-bekende gezichten in kleinere rolletjes te zien, maar daar teer je ook geen 90 minuten op.

Veel kerstsfeer zit er ook niet in, het is meer een kinderavonturen film op een vliegveld met op het einde een kerstboom, gelukkig wel veel sneeuw zodat het nog een beetje sfeer ademt. Eentje om snel weer te vergeten, ik vermoed dat Feig er achteraf ook zo over dacht.