Walkout (2006)

geregisseerd door Edward James Olmos
met Alexa Vega, Michael Pena en Laura Harring

Sal Castro geeft in 1968 les op een Mexicaans-Amerikaanse middelbare school. Hij is de mentor van een groep studenten uit het oosten van Los Angeles. De studenten besluiten in protest te gaan tegen het schoolsysteem dat 'chicanos' discrimineert, maar de prijs die ze betalen is hoog.

avatar van johnrambo
De film zat goed in elkaar. Ook het waargebeurde verhaal was geen uitgemolken onderwerp.
De lange speelduur was niet nodig, en zorgde er voor dat de film in het midden wat inzakte.
Dat werd wel weer goed gemaakt door een einde waarin voldoende te beleven was.
Het acteerwerk van de jonge acteurs was niet slecht, maar voor een film die het moet hebben van overtuigende karakterspelers niet voldoende.
De scene's van het geweld door de politie hadden te weinig lading om indruk op de kijker te maken.

Conclusie: Aardige film die duidelijk te kort schiet in acteerwerk en overtuigingskracht.

3 sterren

Een halve ster voor de moeite. Ik vond de film slaapverwekkend met een grote S. Problemen van de mensen konden me niet echt boeien.