Changing Habits (1997)

Komedie / Drama

geregisseerd door Lynn Roth
met Moira Kelly, Teri Garr en Dylan Walsh

Susan, een getalenteerde kunstenares heeft genoeg van mannen, mede als gevolg van problemen in haar jeugd met haar vader. Ze besluit in te treden in een klooster in de stad waar vrouwen goedkoop onderdak hebben in ruil voor werk. In een lege ruimte in het klooster maakt ze een grote muurschildering, waarin al haar frustraties en emoties verwerkt zijn. Sommige bewoners zijn licht geshockeerd. Anderen, zoals de Moeder Overste, vinden het prachtig, en zien via dit kunstwerk een manier om het klooster van sluiting te redden. Ondertussen heeft Susan een relatie met Felix, die in de winkel werkt waar Susan al haar verfmateriaal steelt.

avatar van otherfool
De frisse Kelly maakt van dit verder niet bijster bijzondere feelgoodfilmpje nog wat. Al met al niet onaardig om te kijken.

2,5*.

Confusie
Deze is zeker wel mental.

Confusie
Wijven die over hun vader spacen moet je sowieso altijd voor uitkijken.

Of gewoon vermijden.

Wat dat betreft geeft dit wel een realistisch beeld van een echte para wijf.

Ik zeg altijd maar zo als je 'm eenmaal tript ben ik eens pleite.

Daarnaast leek het me gewoon opvallend, twee keer RTL 4 vrijdagmiddag binnen een maand tijd.

Verder was ie wel aardig.

Prima drama film, leuk geacteerd