• 8.487.295 stemmen

Beyond the Blue Horizon (1942)

Komedie / Drama | 76 minuten

Genre: Komedie / Drama

Alternatieve titel: Mahok, de Duivelse Olifant

Geregisseerd door: Alfred Santell

Met onder meer: Dorothy Lamour, Richard Denning en Jack Haley

IMDb beoordeling: 5,9 (117)

Plot Beyond the Blue Horizon

"The queen of the tropics finds a new jungle man!"

Een jonge vrouw is alleen gestrand op een geïsoleerd eiland, nadat haar ouders werden gedood door een kudde op hol geslagen olifanten. Wanneer zij wordt gered en terugkeert naar San Francisco om de erfenis en familiebezittingen in ontvangst te nemen, stelt men vragen bij haar vreemde verhaal. Om haar identiteit te bewijzen wordt zij leidster van een expeditie die op zoek gaat naar het verlaten eiland.

image

avatar van Dick2008

Dick2008

Ongelofelijke hutspot deze film. Toch al in kleur deze film uit 1942 en dus dat is de hoofdreden geweest en de niet zo lange speelduur. Maar ben nooit zo weg geweest van Lamour. Een soort combi van Tarzan/Daktari/Africa Screams.... maar was dan op de komische manier verder gegaan. Helaas gaan ze van een komedie over naar een ernstiger avonturenverhaal. Maar ze hadden het beter komisch kunnen houden. Alleen dat past niet helemaal bij het verhaal. Een hoop tam gemaakte wilde dieren en afspelend in de Paramount studio. Kun je toch niet meer mee aankomen met zulke films, als je die achtergronden ziet. Niet meer van deze tijd. Denning speelt Tarzan, die later in de film zelfs even op Wilders lijkt. De ster van de film is Gogo, de chimpansee, die voor een aantal hilarische momenten zorgt. En de scène met de krokodil is ook grappig. De slotscène met die olifant hebben ze ook goed gedaan. Maar dat is het zo'n beetje. Alleen leuk voor Tarzan-liefhebbers, zoals Brix. Maar die zijn er niet veel op deze site. 3.0/2.0

avatar van Brix

Brix

Ja, heel leuke film dus

Maar ik ben dan ook wél gecharmeerd van Lamour (what's in a name? ) en B-jungle films.

(Patricia Morison mag er overigens ook wezen, die vond ik in Tarzan and the Huntress al zeer de moeite waard)

Prachtige kleuren ook in deze film.

Ik wil een Blu-ray van Blue Horizon !!

Dat er nu weinig liefhebbers meer voor zijn ben ik wel met je eens Dick...dus of die B-r er ooit komt?